Search This Blog

Friday 21 August 2015

3 hari 2 malam in Pahang (part 4)

Tarikh : 15 Ogos 2015
Tempat: Gambang waterpark / Satay Zul

Untuk hari ni,pagi2 lepas subuh lagi ktaorg dh segar n bersiap sebab hari ni la kemuncak percutian ktaorg kat Pahang iaitu nak pegi main air kat Gambang Waterpark...yipppieeeee...ika ratu tidur 872 pun bangun awal sbb eksaited sesangat nak gi main air...hahaha 

Perjalanan dari hotel ktaorg menginap ke sana lebih kurang 45minit...sebab nya dari pekan Kuantan tu, kena tempuh Indera Mahkota,pehtu baru naik highway...lepas turun highway pulak kena masuk ke dalam lagi,baru jumpe waterpark tu...on the way nak g sne aku terlelap, sedar2 je dah sampai...hehehe 

Ni la pintu masuk ke Gambang Waterpark

Harga masuk untuk dewasa rm30/person..boleh pakai student card,tapi sebab aku xbawak student card pjj aku,xdapat la diskaun nye...huhu..bila dah bayar untuk tiket,kita akan dapat 1 tag setiap sorg...ada barcode kat tag tu untuk scan kalau nak beli atau sewa apa2 kat dalam tu nanti.

Taraaa,tag dia rupe camni...pehtu nanti akan ade staf yang tolong pakaikan kat pergelangan lengan kita...

Yang ni lepas dah masuk entrance dia...entrance dia melalui kedai souvenier..masa nak masuk tu,akan ada staf yang akan spotcheck beg yang kita bawak untuk elakkan sebarang kemasukan makanan dari luar...pendek kata,xboleh bawak masuk apa2 makanan dari luar langsung walaupun air mineral...

Lepas dah masuk dalam tu,korg akan jumpa kaunter untuk topup tag incase duit yang dah isi sebelum masuk xcukup nak tampung perbelanjaan kat dalam tu..

Kalau sesape yang nak pegi tempat ni,aku suggest korang patut sewa benda2 ni:
  1. Cabana ( macam pondok kecik untuk rehat2)..tapi benda ni berbaloi kalau korg memang bercadang nak stay seharian kat dalam tu...rate dia around rm50-rm60 (termasuk deposit)
  2. Locker..perlu untuk letak segala barang berharga kat dalam tu..barula boleh mandi manda dengan hati yg senang...huah3..locker rm20 (termsuk deposit)..
  3. Pelampung..haaa,yang ni kira macam keperluan asas la bila dah masuk dalam ni...ktaorg sewa yang double pnya,rm20 (termasuk deposit)
P/s: deposit tu smua akan dipulangkan masa nak kluar nanti,tapi dengan syarat,kita pulangkan balik bende2 ni kat kaunter sewa tu sebelum kluar....


Okeh,aku taw sluar aku nampak kelakar...
Kat area sini la ktaorg pnya cabana 

Kat dalam ni ada beberapa section..ada coco beach,penguin,slides n river...bagi aku,cabana kat coco beach ni paling strategik sebab location dia macam kat tgah2 waterpark...
Ni permainan slide pertama yang aku try...tapi aku n ika jela yang try bende ni sbb jaja takot nak naik...sampai ke sudah dia xnaik wlaupun aku dh sedaya upaya yakinkan dia bende ni best n safe...fuhhhh,ngeri jugakla...tapi best...hehehe 

Ni antara permainan2 yg ktaorg try...puas hati la sbb semua game yang ada kat situ ktaorg try main...hehehe
Yang ni kat coco beach



Kat sini ada 2 gelongsor...1)galaxy slide 2)crystal slide...aku dengan ika naik dua2...jaja naik yang galaxy slide je...

Ada 1 lagi slide,canopy slide...yang tu boleh naik ramai2 1 pelampung...untuk ktaorg,ktaorg naik 3 org 1 pelampung...

Tengah2 main tu,tetibe hujan turun,siap dengan guruh...lifeguard kat situ suh org ramai kluar dari air...teori aku sbb nak elak dari kna elektrik la kot...hehehe 

To be continue.....







No comments:

Post a Comment