Search This Blog

Wednesday 19 August 2015

3 hari 2 malam in Pahang (part 3)

Tarikh: 14 Ogos 2015
Tempat: Kuantan/Tanjung Lumpur/Teluk Cempedak

Lepas kitaorg lunch, ktaorg sambung perjalanan ke kuantan...cuaca masa tu panas terik...jauh juga sebenarnya Kuantan ni dari Senawang...ktaorg lalu ikot KL...

  Lebih kurang pukul 3pm barula ktaorg gerak gi Kuantan...dalam pukul 6.50pm cmtu,selamat la ktaorg sampai kat hotel...ktaorg stay kat hotel bajet je sebab bajet vacation ktaorg ni pun xbesar sangat...ktaorg bertiga setuju nak stay hotel bajet asalkan boleh baring2 untuk lepaskan penat...

Ktaorg amek 1 bilik je dengan 2 single bed...aku amek posisi tengah..bolehla,dgn taraf hotel bajet dia,ada aircond,ada tv,almari,water heater,n paling penting toilet dalam bilik...hehehe

Hotel ni betul2 kat tengah bandar sederet dengan Hotel Elite..aku penah duduk dah sebelum ni masa aku datang Kuantan untuk buat assignment pjj aku...tapi,macam biasa la bila tanya kat mana tempat nya,aku xreti nak guide...

Maka nya,aku pun gunakanlah talian hayat en.Lan John...dia guide cakap dekat2 hotel elite...tapi aku still xdapat tangkap..last2 aku navigate pakai waze letak hotel elite...nama hotel tu hotel sg wang...depan kedai mamak,dekat dengan jalan besar...1 malam rate dia rm55,ktaorg amek 2 malam sebab malas nak berangkut barang bnyak2 kali...

Dah rehat2,lpas maghrib ktaorg keluar untuk pegi dinner kat tanjung lumpur...jangan risau,senang je nak pegi tempat ni sebab signboard memang terang2 bagi arah tanjung lumpur..xjauh pun dari pekan kuantan,lebih kurang 15min camtu je...dah sampai dalam tu,banyak gile pilihan yang boleh kita buat...pilih je kedai mana yang nak makan...

Hasil dari research jaja,ktaorg pilih untuk makan kat ana petai ni...

Jaja yang kebosanan tunggu makanan

Sementara nak tunggu makanan sampai,aku dengan jaja usha2 meja sebelah,tgk dorg makan kopok lekor...aku pun ajak la jaja gi order tapi jaja cakap bende ni kena order masa mula2 waiter tu amek order kita nk makan n minum apa...

Dengan degilnya,aku ajak jugak dia pegi order kt kiosk tu,dengan harapan klau org tu cakap boleh,bolehla...klau xboleh,xpela... (sebenarnya aku agak positif akan boleh sebab xkan la org berniaga nak tolak rezeki kan...hehehe..tapi aku xnakla tabur harapan palsu dekat si jaja ni)...

Dannnn,hasilnyaaaa...kami dapat jugak rasa kopok lekor n sata ni...lepas tanya akak tu,rpa2 nya boleh je klau nak order kemudian pun,cuma kena terus bayar lepas order je...



Makanan pun sampai...ada kerapu sweet sour,kailan ikan masin dan sotong goreng tepung...

Total harga utk dinner ktaorg time rm57.10...klau ikot komen aku,makan kat alai,melaka lagi ok dari yang ni...maybe sebab kitaorg xpegi tempat yang betol2 sedap kot...

Lepas perut masing2 dah kenyang,kami pegi amek angin kat Teluk Cempedak pulak...ada macam uptown kat situ...nak masuk kat situ kena bayar rm1 untuk parking...

Ktaorg xde beli apa2 pun kat situ,just tangkap2 gambar je...sebab macam xde souvenier yang menarik sangat kat situ...



Lepas dh penat bgambar semua,kami pun balik untuk zZZzzzzz...hehehe...
next destination-->Gambang Waterpark...yeahuuuuuu






No comments:

Post a Comment