Search This Blog

Tuesday 18 August 2015

3 hari 2 malam in Pahang (part 1)

Tarikh: 14 ogos 2015
Tempat: Janda Baik,Pahang

cerita pertama aku pasal percutian mini geng 872 (bebudak umah sewa aku) ke Pahang...geng 872 ni sbnarnya nama grup wassap ktaorang sempena nombor umah sewa ni...so sweet kan??aku syak klau m.cik owner umah tu baca or taw pasal ni,mesti dia terharu amat sbb ktaorg begitu menghargai umah dia smpai begini skali...muahahahahaha....

Ok2,back to normal...al kisahnya,si ika nk pegi main air kat gambang waterpark...rancang punya rancang,ktaorg decide nak pegi start 14-16 ogos 2015...tapi sayang seribu kali sayang,tetibe bos si ain xluluskan cuti dia plak...maka nya,ktaorg bertiga iaitu aku,ika dan jaja jela yang pegi...tata ain..... (sobs,sobs)

Of cos la tukang siasat segala kos akan jadi kerja si jaja...tugas dia setiap kali ada vacation, adalah buat research psal segala blanja yg bakal guna n tempat2 menarik apa yg ada...

Akhirnya 14hb tu,pkul 8am,kami pun bertolak dari senawang...perghhhh,muatan kami 3 org agak dasat gakla...bonet si AHU tu padat,tambah plak gantung baju hanger lagi kt seat blakang....

Destinasi prtama ktaorg singgah Janda Baik..sbb nya asal nya ktaorg cadang nak tgk air terjun kat situ...cari punya cari pakai waze,ntah ke mana2 waze tu guide..smpai ke kolam xberpenghuni..huhuhuhu

Pehtu ktaorg masing2 sbuk meng google tempat yg sebenar,dan ahkirnya,dapatla ktaorang smpai ke air terjunnya...
Time ni muke eksaited la sebab mood main air dah mula datang...tp tempat ni bagi aku xdela best mana, sbb masa ktaorg smpai,ala2 zombi...xde orang mandi manda pun,smpai ktaorg no idea nak parking kat mana...last2 ktaorg decide lepak kat hujung2 jela..
Lepas aku turun,jaja pun turun join aku mencelup2 kaki dalam air...
Last skali baru si kenit ika turun...tu pun lpas brapa kali capture gmbar baru dpt gmbar yang ni sebab dia asyik cakap jangan tangkap gambar dia...nasib baik ada jaja yang degil,tangkap jugak gambar dia...hehehe







Xde ape aktiviti pn ktaorg buat kat sini kcuali makan nasik lemak yang ktaorg beli dari taman ktaorg...nak beli 3 bngkus,akak tu salah faham,pegi bungkuskan 4...

Nak 'shi shi' pn seksa kemain...pegi tandas awam kat situ,xde air...nasib baik bukak dulu...last2,tumpang membuang kat masjid je...huhuhu

Lepas dah makan nasi lemak sorang sebungkus (kecuali aku,sbb awal2 lgi aku dh membaham nasi lemak tu dalam kete),ktaorg sambung perjalanan ktaorg...

To be continue........

No comments:

Post a Comment