Search This Blog

Wednesday 19 August 2015

3 hari 2 malam in Pahang (part 2)

Tarikh: 14 Ogos 2015
Tempat: Kedai Pak Usop, Temerloh

Lepas ktaorg breakfast kat Janda Baik, ktaorg continue perjalanan ke Kuantan...cadangnya ktaorg nak singgah kuala gandah untuk main dengan rusa dan bagi makan gajah...tapi hasil risikan jaja,deerland tu xbkak hari jumaat...agak mati kutu jugakla ktaorg memikir nak g mana...

Dari janda baik,kita akan jumpa exit lanchang dulu,pehtu temerloh...disebabkan xjadi singgah kuala gandah,dan masa tu pun dh tengah hari,aku cadangkan kat diaorg untuk lunch kat temerloh makan ikan patin...diaorg pn setuju....

Aku pernah makan gulai tempoyak kat temerloh ni kat kedai pak usop yang kt tepi sungai tu je...itu pun sebab lan john yang kenalkan dan bwak aku gi sne...bagi aku rsa dia ngam la dengan tekak aku ni...so,kali ni aku guide diaorg ke sana jugk...guide xguide jugkla,sebab aku ni memang payah nak ingat jalan...mase aku pegi temerloh dulu pun aku jadi co-pilot je..lan john yang bawak aku ke sana ke sini....nasib si ika memang ada kampung kat temerloh ni,dia taw la jugak jalan2 kt temerloh ni...

Taraaaa....maka sampaila kitaorg kt kedai ni...ktaorg pilih ikan patin bahagian ekor sebab aku n jaja xpandai makan bahagian kepala..ika memang makan bahagian kepala (sama mcm lan john) tapi kali ni dia xnak mkn kepala sebab dia malu nak kokak depan org ramai...hehehe

Sepotong ikan patin yang dah siap masak harga dia rm12...ktaorg amek lauk masing2 campur sambal tempoyak...sedap wehhhh...slurrppppp...teringat2 rasa dia smpai sekarang...

Muka xsabar nak makan ikan patin

Jaja dan ikan patin.....

Jaja n ika...ika dah ready nak suap dah tu...

Jaja asal2 nya xmakan gulai tempoyak ikan patin ni...tapi lepas aku bawak balik 1st time aku pegi temerloh dulu,dia terus makan sampaila sekarang...thorrbaikkkkk...hahaha...skrang tinggal ain sorang je yang tetap xleh terima rasa tempoyak n ikan patin ni...

Yang masa 1st time aku tapau untuk geng 872 masa tu pun beli kat kedai pak usop ni...

Ni la hasil lepas kitaorg makan...licin licau pinggan memasing...hahaha...ni kalau bakal suami ngan mak mertua tengok ni,silap2 kena reject jadi calon ni...huah3

Total kami 3 org makan rm24.50...

Lepas makan2,kami pegi kat kompleks ikan patin utk sesi fotoshoot kami...penting ni nak jadi bukti kami penah jejak kaki sampai sini...hehehe



Nampaknya walaupun dah dekat setahun lepas kejadian banjir besar yang melanda pantai timur dulu,kesan dia kita still boleh tengok sampai skrang...dan bukan senang la kita tengok untuk bangun balik lepas bencana alam yang besar ni...Allah,ngeri rasa nya bila membayangkan paras air yang tinggi masa tu...sampai separuh perkataan temerloh tu hanyut...

"Semoga negara kita terus berada di bawah lindungan-Nya...."


No comments:

Post a Comment