Search This Blog

Saturday 3 December 2016

GENG 872:: Last Birthday Celebration for 2016

Tarikh: 16 November 2016
Tempat: Rumah Sewa Kak Kamsiah

untuk penutup sambutan birthday 2016, dan setiap tahun, birthday Ika je yang tinggal..untuk tahun ni, sebab Ika kena keja double syif time birthday dia, kitaorg decide untuk buat surprise kat rumah je...

so, ain dah bagi tugas, aku & Jaja tukang cari kek, Ain balik keje, dia beli bahan untuk masak dinner..aku & Jaja pun cari la kek yang okey...untuk orang yang bukan penggemar kek macam aku, memang aku xde idea la nak suggest yang mana..last2 kitaorg decide nak beli kat King's je...usha punya usha, hati dua2 terpikat kat American Choc ni....hehehe

tugas beli kek ni, dia pakej dengan costume sekali...untuk Ika, kali ni, kita belikan dia cekak Minnie Mouse...muahahahaha

ok, dah pkul 9 lebih...standby kek,lilin, cekak semua kat hall..dengar je bunyi kereta dia, cepat2 padam kipas, pasang lilin...Ain kitaorg suh dia yang surprisekan Ika...

Haaa,nampak x tangan Ika yang ber-inner kelabu tu tengah capai mangga nk bukak gril???dia bukak je sliding door, terus kitaorg nyanyi "happy birthday to you..." malu punya pasal, dia sanggup reverse sampai keluar balik...tengok la tu haaaa...ish ish ish...

last2 dia pun masuk jugak...tengok la muka malu2 tu...xtahannnnn...hahahaha

kitaorg paling xsangka dia nak jugak pakai cekak tu....sebab biasanya Ika ni susah sikit kalau bab2 merepek macam ni...yang rajin merepek ni, nombor 1, si Jaja...HAHAHAHAHA..

sedap je kek ni..mula2 tu down gakla sebab si Ain macam membentak sikit bila aku & Jaja cakap ni butter kek,dia cakap xsedap...tapi bila dah potong & makan, rasa dia macam brownies...sedapppp....

menu harini, ain masak asam pedas ayam, aku masak sayur kangkung, jaja masak telur dadar special....hahahahaha



No comments:

Post a Comment