Search This Blog

Sunday 8 November 2015

Makan Angin Gegurls:: Big Ice Bowl, Melaka

Tarikh: 30 Oktober 2015
Lokasi: Jalan Kota Laksamana, Melaka

Lepas habis program duta tu, hasil cadangan si Jaja, kitaorg pun heading to Jalan Laksamana xsilap aku nama tempat tu...pegi makan ais...tapi aku yang bukan penggemar aiskrim ni xdela teruja sangat, tapi bolehla kalau nak rasa tu...Jaja cakap range price dia around rm6-rm9...so,diaorg tanya aku,ok x??sebab aku kena saving sikit bulan November ni,sebab bulan ni banyak nak beli barang persiapan nak ke Mekah...bila aku dah kasi green light,kitaorg pn setuju la nak gi sana...

Sebab iklan ni la kitaorg terjebak makan ais di waktu hujan...kuang3

Masa mula-mula dengar big ice bowl nama dia,aku dah gelabah jugakla sebab risau xlarat nak habiskan mangkuk besar..hehehe...kadang-kadang aku ni boleh tahan jugak bendul aku rasa...

Satu lagi isu aku masa diaorg ajak makan bende ni,aku tanya pasal status halal dia...risau jugakla kan...huhuhu...Jaja cakap halal kot..tapi bila dah sampai,tengok banner camni,rasa yakin la...hehehe 

Mort a.k.a Nisak sedang membelek menu...

Aku yang tengah memikir nak order ape...xtaw mana yang sedap..huhuhu 

Lepas kita dah pilih menu,kita kena tulis atas kertas,pehtu buat payment kat kaunter..kitaorg order nugget 1 set sebab laporrr tengah hujan la katakan...total kitaorg punya order lebih kurang sorg rm12...hehehe...bolehla

Of cos la akan ada sesi bergambar kalau aku dengan si Jaja ni...hahahaha 

Nak jugak mangkuk besar ni...baru la big ice bowl...ye dak???

Ni Jaja punya...caramel snow iced with crunchy flakes...sedap gakla...

Yang ni pulak Mort punya, chocolate snow iced with banana..pun sedap gak...

Lastly,ni aku punya...shaved iced with mixed fruits...paling xsedap....huhuhuhu..macam makan ais kacang,tarok buah...

Kalau korang datang sini,order la yang snow iced tu...rasa dia ringan..kitaorang panggil hirisan daging sebab punyala halus ais dia macam urat-urat daging je dah...hahahaha 

Ni pulak side dish kitaorg...nugget..elok pulak kan nugget tu ade 6 ketul...sorg 2 ketul...tibe-tibe nugget pun rasa sangat lazat time ni...

Ready to eat eberibedi...

Sedap weh dia punya....huwaaaaa,jelessss


Wefieeeeee eberibedi.....

Muka ade manyak hepi makan nugget yang lazat...





Nah,ni menu dia...ada banyak sangat pilihan...rambang mata nak pilih...hehehe...lepas dah habis makan ais ni,kitaorg gi dinner nasik ayam penyet kat port biasa kitaorg tiap kali datang Melaka,pehtu baru balik Senawang...


No comments:

Post a Comment