Search This Blog

Sunday 1 November 2015

Himpunan Belia Kenali Ubat Anda

Tarikh: 31 Oktober 2015
Lokasi: Jabatan Pendidikan Bukit Baru, Melaka

Pada suatu hari yang hening,tiba-tiba si Mort hantar wassap kat KBJ tunjuk gambar poster ni...maka nya aku & Jaja pun terkinja-kinja la nak join...aku sampai sanggup apply AL walaupun AL dh tinggal sikit...

Kitaorg antara peserta yang terawal sampai...siap gi breakfast dah pun still sampai awal lagi..


Ni antara goodies yang kitaorg dapat masa daftar...dapat tshirt sekali...tapi tshirt dia gedabak yang amat...saiz XL...huwaaaaa...

Nampak tak dah macam skirt pun ada tshirt aku..huhu 

Jeles baju Jaja & Mort nampak ngam2 je...huhuhuhu 

Ni la kumpulan kitaorg...asal nya kitaorg xsama kumpulan,tapi gigih mintak tukar,dapat jugak kitaorg 1 group...hehehe 

Time ni nampak tak aku, Nisak & Jaja tengah bersungguh-sungguh arrange untuk tukar group...hehehe 


Amar Asyraf sebagai duta kenali ubat anda datang untuk bagi ceramah tentang kenali ubat anda...bagi kitaorg 3 orang,bende2 yang dorg sampaikan ni semua kitaorg dah taw...bukan nak berlagak,tapi memang hakikat...huah3...mana tak nya,3 tahun belajar pasal ubat sahaja...bak kata Jaja,belajar dosage form saja pun dah 1 semester...hahaha 

Aku & Nisak duduk belakang sekali sebab kitaorg ada keluar gi toilet tengah2 program..Nisak cakap kat aku,yang possibility untuk kitaorg kena panggil tinggi,sebab kitaorg duduk belakang sekali...aku tak amek port sangat la sebab yakin takkan di panggil...punya la aku bergelak sakan dengan Nisak kat belakang..

Sekali,si Amar ni panggil aku datang depan suh jawab soalan...aku cuba elak xnak pergi depan,tapi ada pulak anasir-anasir berbaur syaitonnnn cakap tak dengar apa aku cakap,last-last aku kene jugak naik atas pentas...huhuhuhu 



Tengah hari sikit sampaila kemuncak program perasmian oleh Timbalan Menteri Kementerian Sains Teknologi Malaysia,diiringi pengarah Hospital Melaka...sempoi gila datuk ni...hehehe 



Next,kitaorg melawat booth Bahagian Penguatkuasa Farmasi...kitaorg kena jawab soalan dulu baru dapat goody bag....memandangkan dah kantoi dengan miss tu yang kitaorg ber-3 ni ppf, dia semak kitaorg punya jawapan...huhuhuhu 

Dannnnn,sessi bergambar dengan Amar Asyraf mestila ada jugak...hehehe...Amar xbrapa sihat masa ni..kesian dia...

Ni semua ahli group kami...yang chinese tu fasi kumpulan kami..

Sampaila masa pembentangan hasil kerja kumpulan...kitaorg decide xnak present sebab bagi chance la dengan adik2 ni..kitaorg dah cukup belajar dah...hehehe 
Masuk paper taw program kitaorg join ni...aku kat barisan depan sekali, dua dari kiri...so sadddd,gambar si Jajamon kene crop...kuang3...

Ps::Overall,bagi aku program ni ok,cuma terlalu kebudak-budakan bagi kitaorg memandangkan kitaorg dah lama lepas zaman-zaman sekolah ni...



No comments:

Post a Comment