Search This Blog

Tuesday 6 October 2015

Makan Angin Gegurls::Rumah Terbalik Melaka

Lokasi: Rumah terbalik,Melaka
Tarikh: 4 Oktober 2015

Al kisahnyaaa.....aku ada ternampak orang post kat fb pasal bende ni...maka nya,terus aku cepat2 wassap Jaja & Mort.. diaorg pun teruja nak pegi...terus la kitaorg booking cuti dalam buku untuk bulan 10...hehehe


Kitaorg decide nak pergi yang 4hb punya since aku cuti hari ahad...mula-mula kitaorg ada mengalami konflik dalaman sebab wholesale vincci pun jatuh tarikh yang sama...tibe-tibe hari Jumaat tu dapat taw dalam fb, sale tu dibatalkan disebabkan keadaan yang xterkawal sampai ada yang panjat2 pagar...agak bahaya..

Tiba harinya,kitaorg pun bertolak dari rumah..kali ni plannye,ktaorg pick up Mort plak sebab menghala ke arah rumah dia...aku drive sebab naik baby Ajod...

Jaja ajak selpiaq dulu...ak sengih je tapi kene fokus sebab trafik light dah hijau mase ni...hehehe 

Mort sponsor kerepek pisang cik Lela sebagai bekalan kami...hehehe

Sekali bila sampai Rembau,kitaorg tengok xde ape2 event langsung...satu banner pun xde sepanjang jalan tu...sedihhhhhh...last2 kitaorg decide terus ke Melaka jela...huhu 




Dengan kelajuan siput aku memandu,maka sampaila kitaorg kat kedai ayam penyet ni...kedai nya betol2 depan MITC Melaka...masing-masing order ayam penyet set macam dalam gambar...yummy,yummy...

Kedai ni akan jadi kedai wajib singgah untuk ayam penyet setiap kali datang Melaka...hehehe 

Lepas perut dah kenyang,kitaorg pun gerak la pergi rumah terbalik tu...tempat tu kat Bandar Hilir...

Ni dah sampai dah...



















Tak banyak la gambar kitaorg kat rumah terbalik tu sebab staf dia pemalas..berkumpul satu tempat tengok phone je...kitaorg terkapai2 sendiri tangkap gmbar...berbeza giler dengan rumah terbalik kat PD yang ak pergi dengan encik Lan John..staf dia yang offer tangkapkan gambar kite...xpayah panggil2..yang mase aku, Jaja dan Ain pegi muzium 3D kat Penang pn same...ni first time aku jumpe staf yang sangat xramah & mesra pelanggan kat tempat2 camni...

Masing-masing keluar dengan hati yang panas...semua serba xkena dengan vacation kitaorg haritu..lepas pergi rumah terbalik tu,kitaorg decide lepak2 kat dataran pahlawan,window shopping..ending nya kitaorg lepak kat padang je sambil selfie2..




Lepas dah puas buang masa,time to eat...pikir punya pikir,kitaorg decide nak makan pizza hut..


Aku yang hanya makan 1 slice pizza...hehehe 

Tamaknya Jaja makan sampai 7 slice...hahaha 

Akak darah manis tengah makan sup kegemaran dia...

Pizza baru...kerak lebih nipis...aku suke kerak yang baru ni sebab xdela muak sangat...hehehe 





Ade promotion time ni...elok-elok plak kitaorg 3 org...hehehe 

Kitaorg try pizza baru...tapi kitaorg xberapa ngam sangat dengan flavour dia sebab masam & ada satu bau pelik dengan sos dia...mungkin sebab masam tu kot..

Lepas dah makan,kitaorg gerak pergi uptown untuk cari selipar manik..Jaja & Mort je dapat hasil tangkapan..aku hanya sekadar memerhati sebab kene saving bulan ni...huhuhuhu 







No comments:

Post a Comment