Search This Blog

Monday 28 September 2015

SELAMAT BERTUNANG MORT!!!

Tarikh : 26 September 2015
Tempat : Taman Marida, Senawang

Mort a.k.a presiden kelab dah nak bertunang hari ni....homaiiiii...tarikh bertunang dia dengan al-bai jatuh raya haji ke-3...bonda dapat jemputan jugak,tapi xdapat datang sebab ayahanda sibuk dengan lembu2 yang nak dikorbankan...

Of cos la sebagai badan dan ekor kitaorg pun dijemput...siap suh pakai warna sama dengan family Mort lagi tu,kaler emerald green..aku segan gak nak pakai baju aku ni sebab risau nampak over cam aku plak nak bertunang sebab penuh dengan kerawang2...hehehe...nasib baik Mort sewa baju lagi vouge,so xdela aku rase bersalah sangat...

Plan nye lepas keje pukul 1pm hari tu,Emon trus datang pickup aku kat sepital,gerak gi umah Mort kat Taman Marida..nasib baik Emon sangat cemerlang hari ni,xterlajak tido macam kes jamuan hari raya haritu...huah3..tepat2 pukul 1pm,aku terus zaaasssss,thumbprint...aku xdapat amek cuti sebab cuti dah tinggal sikit dah...huhuhu

Mule2 aku macam terkilan gakla kalau xdapat sampai sana sebelum pihak lelaki sampai sebab Mort cakap diaorg bertolak dalam pukul 8am...alih2 haritu Mort wassap kitaorg suh datang cepat2 teman dia sebab dia nerbes...kuang3, Mort yang brutal tu nerbes nak bertunang weh....1st time aku dengar dia cakap dia nerbes (dengan nada yang serius...kalau setakat nerbes main2 tu banyak kali dah)...hahahaha


Naik AHU,so sempat la nak wefiaq dengan Emon Saloma...hahahaha 

Sampai2 kat umah Mort, terus terkesima tengok beliau dah bermekap...santek nye kau Mort pakai mekap...persyaiton kan mulut2 longkang yang xde insuran tu konon kalau kau mekap nampak xelok...huh!!dasar mulut longkang lo!!


Emon pose ayu plak dengan Mort...mentang2 la Mort jadi gadis ayu harini.... 😜😜😜😜


Wefiaq bertiga plak...
Dari kiri:: Emon, Mort, Teratai (aku)

P/s::aku suke gambar ni kawan2...😁😁😁😁


Xlama lepas tu, masukla rombongan pihak lelaki...aku&Emon duduk dalam bilik teman Mort..perbincangan diaorg ringkas,sampai aku xsempat nak curi2 dengar...hahahaha


Yang ni hantaran dari pihak Mort kepada pihak lelaki... 5 dulang berbalas 7 xsilap aku...




Akhir nyaa,selamat sudah sesi sarung cincin oleh mak al-bai...maka dengan rasmi nya Mort sekarang tunang kepada al-bai...cik lela cakap tahun depan inshaAllah langsungnya....
(Can't wait..tahun depan kena standby baju cecantik bnyak2 sikit ni) hehehe 


Hantaran dari kedua2 belah pihak...belah yang ade secret recipe tu dari pihak al-bai...


Sesi bergambar al-Mort dan al-Bai....


Ni la keja kitaorg...selfie dengan pengantin dari jauh...hehehe


Gambar jelingan manja dari Mort dan al-Bai...hahahaha (kalau Mort baca blog aku ni,mati aku...hahaha)


Yeahuuuuu, mase kitaorg plak bergambar dengan pengantin a.k.a bff...


Masa untuk hijack pelamin...huah3....aku syak Emon mesti amek gambar berdiri sebab xnak sama pose dengan aku...hahahaha...


Mort dengan kak Emy...same kan muke diaorg kan?
(Marah Mort ni org asyik ckp muke dia same dengan kak Emy) hehe....

Alololololo, sweet nye gambar candid ni...seorang kakak yang sedang betulkan comot2 kat muke adik....

Mort ketawa besar tengok gambar ni sebab dia cakap ade cerita disebalik gambar ni sebenarnye...sebenarnye,ade semut merayap2 kat muke dia time ni...semut pun dah boleh bau kemanisan darah hang ni Mort....hahaha 


Well2...aku bagi 5 bintang untuk gambar ko yang ni Mort...ni gambar fav aku antara banyak2 gambar,selain gambar kita selfie 3 orang tu...serius lawa gambar ni...


Geng2 farmasi yang datang haritu...Hajar bawak anak dia 2 orang...


Freestyle.....cheeese....


Ira Rara pun datang dengan shuben dia..dia sorang je ER staf...


Aku dengan anak Hajar yang sulung, Aishah..kemain dia...aku tunduk,dia pun tunduk...


Aku dengan Emon mula nya dah nak balik awal dah...tapi Mort cakap tunggu la,lepas ni ada acara potong2 kek...so,aku&Emon pn tunggu la...of cos la kek tu kek kegemaran dia...choc cheese...hehehe 





Rupe2 nya haritu nak celebrate sempena besday kak Emy skali...kek pelangi ni kek besday dia rupe nya...sedapppp...dua2 pun sedap..tambah2 lagi benda free& orang punya kannnn...dasar kau Naemah....hahaha 

Ni haa cincin tunang dengan cincin risik Mort...

Lepas Mort dah bukak veil dia,ade pulak orang yang seronok nak test pakai veil rupanya...laaaa,awat xhabaq?kalau x,kita sewa sekali haritu dengan Mort...hahaha...pakaila Emon...mane tahu lpas ni tengok2 memang giliran ko...hehehe




Ps::tahniah ye Mort...#1stepcloser...tahun depan inshaAllah ko akan nampak muka kitaorg lagi kat kenduri ko...hahaha..disamping itu,doa2 la supaya kitaorg cepat2 menyusul langkah ko....kikikikiki  







2 comments:

  1. Santek nye Mort.. Insyaallah...pasni badan.. pastu ekor.. hahanana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnn...mudah2han masin mulut ko...tp kita xtahu la kan kalau tbe2 ekor dulu,badan tertinggal last skali...hahaha

      Delete