Search This Blog

Saturday 5 November 2016

Geng KBJ :: Mort is getting married.... (PART 2)


Tarikh: 10 September 2016
Tempat: Dewan SJK (C) Sri Petaling, Jelebu

tibalah hari untuk kepak2 kebomm2...hahaha...punyala sakan bersiap, sampai pengantin kena wassap kitaorang tnya location sebab takot lambat...huhu...kelam kabut aku & Jaja berdesup gerak gi umah Mort dulu...nasib baik xlambat...pehtu, kitaorg pun gerak same2 ke dewan...pengapit naik 1 kete dengan pengantin..dayang2 naik sendiri2..hehehe

dah sampai dah....yang belah kiri tu mak andam nya...

the dayangs.....al-kisah nya, sebelum majlis ni, kitaorg berbincang pasal formasi masa ni, adalah 4:3:2..tapi, on that day, all of sudden, formasi berubah jadi 2:3:4...dannnn, disebabkan formasi berubah, aku & Jaja yang sepatutnya duduk belakang sekali dah jadi depan sekali...

aku & Jaja terus gelabah..nk pitam pun ada taw memikir kan nk kena lead smua ni masuk dewan sebab aku xpenah buat keje2 camni...yang merisaukan aku, aku xpandai jalan slow2 sebab dh biasa jalan laju dari sekolah sampai la sekarang, sebab keje kitaorg memang kena pantas...huhuhu..

nak xnak, gasak jela labuuuuuuuu....waaaaaa~~~
*nampak je aku sengih lebor kat situ, sbb aku tu mmg reaksi auto aku bila nampak kamera...hahaha..dlm hati, siapalah tahu kannn...*

masa berarak ni, kitaorg diiring dengan dendangan qasidah..sedap weh qasidah dia..

ok, dah naik atas pelamin dah...kipas kak mas, jgn xkipas...barula boleh jd kaki kipas time ni..hahaha..kipas raja plak tu...raja apa???raja sehari...huah3...

tugas aku & Jaja time ni adalah edarkan bunga telur untuk VIP dengan orang2 tertentu macam orang qasidah, DJ, pihak lelaki, dll....


lepas sesi makan beradap, sesi ptong kek plak...of cos la ada sesi suap menyuap kek kan....hehehe

kemain lagi posing m.cik Mort harini..yela, dh bayar mahal, xkan xnak ada gmbar lak..rugi la plak..hehe..kek pun sedondon dengan baju...ish3...

bergambar dengan k.emi & family + cik Lela...

with the dayangsss plak...sebab aku & Jaja paling lambat, kitaorg kena duduk bawah..nasib baik ok...huah3...
ok, freestyle.....heeeeee~


haaa, ni team tumbuk kalang..memang kitaorg excited sebab nk tengok persembahan ni dari sebelum kenduri lagi...berbulan2 lama nya kitaorg tunggu, akhirnya, dapat jugak tengok...

sebenarnya, ni team cik Lela...cik Lela ni artis taw...hehehe..susah nak tengok persembahan tradisional camni lagi dah zaman sekarang ni...beruntung la kitaorg dapat tengok time ni...

pengantin posing sakan weh...


alooo,ayu nye..dah macam gambor majalah je dah...hehehe

haa, tunjuk name masing2,jgn xtunjuk...

kiri: team qasidah yg merdu, kanan: encik DJ

kiri: pengantin acah2 ketuk alat, kanan: dengan sebahagian ahli tumbuk kalang

kiri: cake of the day, kanan: banner majlis

dalam pukul 4pm camtu, kitaorg gerak untuk outdoor..mula2 nak outdoor kat Jeram Toi..tapi bila dah sampai, Jeram Toi tutup sebab kencing tikus...huhuhu..kitaorg xtaw dah plan lepas tu, kitaorg follow je, sampai la tempat ni...hahaha..

aku xtaw area mana, tapi dia ada sungai sikit dengan ada satu jambatan..segan gakla sebab berduyun2 baju sama, memang jadi spotlight habis la...hahaha
wefie...rupa2 nya akak photographer ade shoot kitaorg jugak..ahh,malu la camni..hahaha

dari kiri: Teratai(aku le tu), Jaja, Yen, Mort(pengantin), K.Mas, K.lela, Syida



Kiri: pose acah2 nak tangkap bunga la kononnya...demmmmm, aku pnya pose paling buruk nak meninggal...huwaaaa~~~ (T_T)

Kanan: sampai sekarang aku xdapat figure out kenapa akak photog tu suruh kitaorg stay kejap untuk gambar ni masa yang lain2 dah gerak ke kereta masing2.. aku syak sebab dia nampak bakat merosakkan gambar kat aku kot...HAHAHAHAHA

last but not least...best picture korang untuk outdoor bagi aku...

"SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK PRESIDEN KBJ, MORT & AL-BAI... semoga korang bahagia hingga ke jannah..."
background music: sahabat (versi upin ipin)

ps:time blog ni ditulis, Mort dah disahkan pegnen 4weeks..auwww, KBJ nak ada baby fruit (anak buah) dah...hehehe...lambat bebenor update nya, tunggu ilham punya pasal...hahaha

-the end-





No comments:

Post a Comment